Δραστηριότητες ΚΚ

Τα Κέντρα Καινοτομίας θα διαμορφώνουν μια ολοκληρωμένη πρόταση για την εκπαίδευση, επικεντρώνοντας τις δραστηριότητές τους σε θέματα αιχμής που προωθούν την εξέλιξη των μαθητών.
Οι δραστηριότητες στις οποίες θα εμπλακούν οι μαθητές σχετίζονται ενδεικτικά με:

  • Metaverse: Το μετασύμπαν είναι μια έννοια ενός διαδικτυακού, τρισδιάστατου σύμπαντος που συνδυάζει πολλούς διαφορετικούς εικονικούς χώρους. Η εξερεύνηση του Metaverse θα προσφέρει στους μαθητές ευκαιρίες για δημιουργική έκφραση, κοινωνική αλληλεπίδραση και κατανόηση των επιπτώσεών του στην κοινωνία.
  • Επαυξημένη & Εικονική Πραγματικότητα: Η εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας σε εκπαιδευτικά εργαστήρια θα προωθήσει την εμβάθυνση στις μαθησιακές εμπειρίες, ενώ με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας θα ενισχυθεί η αφομοίωση νέων γνώσεων με σύγχρονο τρόπο.
  • Ρομποτική: Χρήση διαφόρων ειδών ρομποτικής τεχνολογίας, όπως προγραμματιζόμενα ρομπότ για την εκμάθηση των βασικών αρχών προγραμματισμού, ρομπότ κατασκευής που επιτρέπουν στους μαθητές να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τα δικά τους ρομπότ, κοινωνικά ρομπότ τα οποία αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης κ.α. Οι μαθητές αντιμετωπίζοντας προκλήσεις σχετικές με τη ρομποτική, ενισχύουν με ένα διασκεδαστικό τρόπο εκμάθησης τις δεξιότητές τους στον τομέα της μηχανικής και του προγραμματισμού.
  • Ψηφιακό Γραμματισμό: Η εστίαση στον ψηφιακό γραμματισμό, με έμφαση στην κριτική προσέγγιση & αξιολόγηση της πληροφορίας, στη διαχείριση της υπερπληροφόρησης καθώς και στην ηθική και τη δεοντολογία στον κυβερνοχώρο, θα προετοιμάσει τους μαθητές για την αποτελεσματική και ορθή χρήση των ψηφιακών εργαλείων.
  • Εφαρμοσμένη επιστήμη: Ενθάρρυνση της περιέργειας και της αναζήτησης λύσεων σε πραγματικά προβλήματα.
  • SΤΕΜ & κοινωνικές προκλήσεις: Η σύνδεση των STEM με κοινωνικές προκλήσεις θα ενισχύσει την κοινωνική ευαισθησία των μαθητών για την αντιμετώπιση σημαντικών κοινωνικών προκλήσεων όπως είναι η εξάντληση ενεργειακών πόρων, η αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής, τα βιοκαύσιμα, οι ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α.
  • Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Παιχνίδια: Η χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών θα προαγάγει τη διασκεδαστική μάθηση και τη συνεργασία.
  • Μεγάλα δεδομένα: Οι μαθητές θα ασχοληθούν με την ανάλυση και ερμηνεία μεγάλων συνόλων δεδομένων, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στον τομέα της πληροφορικής.
  • Μηχανική Μάθηση: Δραστηριότητες που εισάγουν τη μηχανική μάθηση θα επιτρέπουν στους μαθητές να κατανοήσουν τη λειτουργία και τις εφαρμογές της.