Το 4ο Συμπόσιο - Ημερίδα: Logo-like περιβάλλοντα και Εκπαίδευση STEM στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, που διοργανώθηκε 22 & 23 Φεβρουαρίου 2025, στο Εργαστήριο Πληροφορικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ, αποτέλεσε έναν σημαντικό χώρο διαλόγου και ανταλλαγής γνώσεων για τις νέες τεχνολογίες και τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στην εκπαίδευση. Με έμφαση στη σύνδεση της τεχνολογίας με τη μάθηση, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διακεκριμένους επιστήμονες να παρουσιάζουν σύγχρονες προσεγγίσεις και εφαρμογές εκπαιδευτικών τεχνολογιών, τεχνητής νοημοσύνης και STEM. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι παρουσιάσεις που αφορούσαν τον ρόλο των Κέντρων Καινοτομίας, τα οποία αποτελούν μια σημαντική πρωτοβουλία για τη μεταμόρφωση του εκπαιδευτικού τοπίου μέσω της τεχνολογίας, της βιωματικής μάθησης και των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων.  logo2

 

 

 

 

Οι ομιλίες εστίασαν στην αξιοποίηση των Κέντρων Καινοτομίας ως χώρων έρευνας, πειραματισμού και συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών:

  • Ομιλία του κ. Αναστάσιου Μικρόπουλου, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Μέλους της Επιστημονικής Επιτροπής των Κέντρων Καινοτομίας, με θέμα: «Υλοποιώντας ένα Εκπαιδευτικό Σενάριο STEM στα Κέντρα Καινοτομίας». Στην παρουσίασή του, ο κ. Μικρόπουλος ανέλυσε τη σημασία της αξιοποίησης τεχνολογιών XR (Extended Reality) στη μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζοντας εφαρμογές και διδακτικά σενάρια που μπορούν να εφαρμοστούν στα Κέντρα Καινοτομίας, εμπλουτίζοντας τη STEM εκπαίδευση.
  • Ομιλία του κ. Βασιλείου Κόμη, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών και Μέλους της Επιστημονικής Επιτροπής των Κέντρων Καινοτομίας, με θέμα: «Από τη Χελώνα Logo στα Σύγχρονα Εκπαιδευτικά Ρομποτικά Περιβάλλοντα και ο ρόλος των Κέντρων Καινοτομίας». Η παρουσίαση του κ. Κόμη επικεντρώθηκε στη διαδρομή της εκπαιδευτικής ρομποτικής από τη γλώσσα προγραμματισμού Logo μέχρι τις σύγχρονες ρομποτικές εφαρμογές, αναδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο των Κέντρων Καινοτομίας στην προώθηση της υπολογιστικής σκέψης και της δημιουργικότητας μέσω εκπαιδευτικών περιβαλλόντων STEM.
  • Ομιλία της κας Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Καθηγήτριας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ και Αντιπροέδρου στο ΙΤΥΕ «Διόφαντος», με θέμα: «Κέντρα Καινοτομίας: Τα εκπαιδευτικά οικοσυστήματα που προάγουν τη δημιουργικότητα, τον προγραμματισμό και τη βαθύτερη κατανόηση των τεχνολογικών εννοιών και εννοιών STEM». Στην παρουσίασή της, η κα Σμυρναίου ανέπτυξε την έννοια των Κέντρων Καινοτομίας ως εκπαιδευτικών οικοσυστημάτων, όπου οι μαθητές μπορούν να πειραματιστούν με νέες τεχνολογίες, να καλλιεργήσουν δεξιότητες STEM και να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις σε πραγματικά προβλήματα.

 logo5

Το Συμπόσιο ανέδειξε τη σημασία των Κέντρων Καινοτομίας ως πυλώνων εκπαιδευτικής καινοτομίας, ενώ οι παρουσιάσεις συνέβαλαν στη διάχυση των δράσεων του έργου και στη δικτύωση των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η συμμετοχή των μελών της Επιστημονικής Επιτροπής των Κέντρων Καινοτομίας στο 4ο Συμπόσιο ανέδειξε τη σημασία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη διδακτική πράξη, καθώς και τον ρόλο των Κέντρων Καινοτομίας στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου, σύγχρονου και καινοτόμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.