Στο πλαίσιο του 9ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Τεχνικής Εκπαίδευσης του IEEE (EDUNINE2025) με τίτλο "Εκπαίδευση στην Εποχή της ΤΝ: Προς έναν Ψηφιακό Μετασχηματισμό", το οποίο πραγματοποιήθηκε τόσο με φυσική όσο και με διαδικτυακή παρουσία στις 23-26 Μαρτίου 2025 στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης, παρουσιάστηκε (διαδικτυακά) η ομιλία με τίτλο "Κέντρα Καινοτομίας: Σχεδιάζοντας έναν Νέο Χώρο Μάθησης για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα".
Η παρουσίαση αυτή επικεντρώθηκε στη δημιουργία των Κέντρων Καινοτομίας, ενός νέου θεσμού στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεται η μάθηση στην ψηφιακή εποχή.
Μετά την πανδημία COVID-19, η οποία ανέτρεψε τις παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας και επιτάχυνε τη μετάβαση στην εξ αποστάσεως και ψηφιακή εκπαίδευση, η ανάγκη για έναν πιο ευέλικτο, τεχνολογικά ενισχυμένο και συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό χώρο έγινε πιο επιτακτική από ποτέ. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανταποκρίθηκε σε αυτήν την πρόκληση με το "Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση 2021-2027", με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών και την αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα προχωρά στη δημιουργία των Κέντρων Καινοτομίας ως χώρων που δεν περιορίζονται μόνο στη διδασκαλία, αλλά λειτουργούν ως εργαστήρια έρευνας, πειραματισμού και συνεργασίας. Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να εξερευνήσουν νέες παιδαγωγικές μεθόδους, να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι ψηφιακές τεχνολογίες, και να συνδιαμορφώσουν ένα περιβάλλον μάθησης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.